Businessplan en goede voornemens?

kopje koffie met koekje

Kopje koffie erbij

De meeste ondernemers maken in de kerstperiode een businessplan voor het nieuwe jaar. Het start met een evaluatie van het afgelopen jaar. Wat ging minder en wat ging super. En dat zetten we om in plannen voor het nieuwe jaar.

Wat staat er in jouw businessplan voor dit jaar? Meer omzet, meer klanten, nieuwe website of gooi je het roer om?

We zitten inmiddels in het nieuwe jaar. Ben je al goed op weg? Of blijft het bij een ambitieus lijstje, aantekeningen in een schriftje en ligt jouw businessplannen al onderop de stapel?

Tijd om jouw ideeën, intenties, ambities en voornemens uit de stapel to-do te vissen! Ga echt aan de slag met je plannen.

Begin met een overzicht

Zet belangrijke punten op 1 A4

• Ik haal € (vul maar in) omzet
• Ik heb eind van het jaar (vul maar in) nieuwe klanten
• Ik ontwikkel een nieuw product of dienst

Schrijf je voornemens op datzelfde A4’tje. Bijvoorbeeld:
• Ik bel elke week 2 mogelijke klanten
• Ik sta hoger in Google
• Ik kijk tussendoor niet naar Facebook, YouTube en LinkedIn
• Ik vernieuw mijn website
• Ik sport op vaste tijden
• Ik schrijf elke week een blog
• Ik werk 4 dagen per week

Print je lijst en hang het op boven je bureau, in de keuken en bij de printer. Overal waar je regelmatig komt. Dat helpt om je steeds op je ambities te richten.

Staat er op je lijst dat je jouw marketingtools website en blogs een pittige boost moeten krijgen? Ontdek je nu dat je vanaf 1 januari daar nog niets voor geschreven hebt?

Dan kun je 2 dingen doen … niets …
Of het uitbesteden!

Wil jij een pakkende blog, sterke tekst of verse content op je website? Mail dan gerust naar info@lammes.nl

Laat een reactie achter