Kun je mij nog volgen?

Je schrijft een stukje voor je website, blog of nieuwsbrief. Je hebt bijvoorbeeld een goede review waar je over wilt schrijven. Helder.

Saai uitzicht? Helemaal niet!

Maar dan schiet je te binnen dat je die klant op het strand in Spanje ontmoet hebt. Ook leuk om te melden. In Spanje hebben ze een ander werktempo, waar jij én je klant kriegel van werden. Ja, jouw hard-werk-mentaliteit wil je wel even tonen. Die past bij jouw bedrijf. Hup, ook in de blog. En nu je het zegt … je lanceert binnenkort een leuke actie en early birds krijgen korting. Vroege vogels, dat past echt bij jou: no nonsens …

Kun jij het nog volgen?
Ik niet!

Je moet altijd bedenken dat jouw lezers – jouw klanten – wel graag een goede blog of een leuk verhaal willen lezen. Maar je moet ze niet in de war brengen. Als je een review wil beschrijven en hoe blij je daarmee bent, haal er dan niet van alles bij. De verleiding is groot om toch nog even een zijpad op te gaan of een actie te noemen. De lezer is dan het spoor compleet kwijt en onthoudt of niets of een heel klein beetje – en dat is vast het verkeerde beetje. Gemiste kans, jammer!

Communiceer over de kern

Pak één boodschap, daar gaat het om. Saai? Helemaal niet!

Probeer het maar eens uit.

Laat een reactie achter